Sushi Eindhoven gaat zeker je avond maken. Dat doen ze met de lekkerste sushi in de stad. Ze staan vooral bekend als shabutogo.nl. Wil je meer over hen weten, dan raden we je zeker aan om eens op de website te kijken. Ze hebben een geweldige menukaart. Lees even met ons mee waarom je zeker sushi zou moeten bestellen. 

Waarom is sushi gezond? 

Veel mensen houden van sushi. Maar waarom is dat zo? In deze blog willen we je graag meer hierover vertellen. We nemen een aantal punten met je door. 

Laag in calorieën 

Er zijn veel sushi-opties, maar veel rollen bevatten zeer weinig calorieën, waardoor ze een ideale aanvulling op dieet zijn als je wilt afvallen of je huidige gewicht onder controle wilt houden. Kies voor rollen die veel groenten bevatten, zoals wortels, komkommer en avocado en doe het rustig aan met rollen die mayonaise, roomkaas of andere romige vullingen bevatten. Vis is ook relatief laag in calorieën, dus rollen met zalm, tonijn of garnalen zijn andere goede keuzes. Als het gaat om de gezondheidsvoordelen van sushi, is het lage aantal calorieën een belangrijke factor om rekening mee te houden.

Veel eiwitten

Eiwit is van vitaal belang voor een gezonde spierfunctie en het helpt ook bij spierherstel na het sporten. Eiwit is overvloedig aanwezig in vlees, waaronder vis, wat betekent dat je gemiddelde sushi rol een goede hoeveelheid zal bevatten. Blijf weg van rollen met knapperige vis of garnalen, omdat ze vaak gefrituurd zijn, wat niet zo gezond is. Ga in plaats daarvan voor magere vullingen, zoals garnalen en tonijn. Je krijgt wat proteïne binnen, zonder een enorme dosis vet.

Goed voor het hart

Rollen met zilervliesrijst geven je hele granen, die helpen om cholesterol in toom te houden. Voeg een beetje avocado en paling toe voor omega-3 vetzuren, die ook helpen je hart gezond te houden. Zorg ervoor dat je keuzes niet worden overgoten met suikerhoudende sauzen of sojasaus, die beide deze gezondheidsvoordelen teniet doen, hoe lekker ze ook zijn.

Veel antioxidanten

Als je sushirolletjes kiest die met groenten zijn gemaakt, doe je iets goeds voor je gezondheid. De meeste bevatten antioxidanten, die schade door vrije radicalen tegengaan en je er jong en gezond uit laten zien / voelen. 

Lekker gezonde energie

De rijst bevat koolhydraten, wat de belangrijkste brandstofbron van je lichaam is. Kies voor zilvervliesrijst, dat helpt het risico op een suikercrash later te verminderen omdat het minder geraffineerd is dan witte rijst. Eventuele groenten in de sushi leveren ook koolhydraten.